MATCH Preview: Arsenal VS Liverpool



20 Ogos 2011
7:40 malam
Astro ESPN (812)

Pada minggu ini kita akan menyaksikan perlawanan kedua yang bakal dihadapi oleh squad kenny dan barisan pemain untuk musim 2011-2012. Dalam perlawanan ini, seperti yang semua sudah tahu, dimana pasukan kita akan berkunjung ke Emirates Stadium bagi menentang squad Arsenal yang dikendalikan oleh Arsène Wenger and the geng.

Dalam perlawanan ini, berdasarkan andaian penulis, dijangka akan berlaku perlbagai aksi yang amat menarik untuk dipra tontonkan dimana dalam perlawanan ini iaitu di minggu kedua perlawanan Liga Perdana untuk pertama kalinya clash terbesar akan berlaku dimana pasukan pilihan akan bertemu muka akan antara satu sama lain. perlawanan Sabtu ini, squad Arsène Wenger bakal ketiadaan sebahagian besar pemain utama mereka iaitu Wilshere, Djourou, Gibbs, Diaby, Gervinho selain Eboue, dan Nasri yang kononnya hendak berpindah ke City manakala seperti yang kita semua juga tahu si mamat Fabregas dah pun ke barca.

Persoalannya disini adalakah ini jalan mudah kepada Liverpool untuk menang di Emirates Stadium sepanjang sejarah stadium itu dibuka. Pada pendapat saya, pasukan kita akan menang dalam perlawanan ini dengan jaringan kecil sahaja berkemungkinan 2-1 ataupun 3-2. Apa pun menang dalam perlawanan ini adalah sangat diperlukan untuk kembali membina semangat dan keyakinana semasa beraksi di tempat lawan. Dan diharapkan kenny berjaya membuktikan bahawa beliau lah The King yang sebenar bagi penyokong Liverpool.

Barisan andaian perlawanan :
Liverpool: 4-4-2 Reina, Kelly, Carragher, Agger, Jose Enique, Lucas, Adam, Kuyt, Downing, Suarez, Carroll

Arsenal: 4-2-3-1 Sczsesny, Sagna, Vermaelen, Koscielny, Jenkinson, Frimpong, Ramsey, Walcott, Rosicky, Arshavin, Van Persie

saksikan temubual Kenny mengenai perlawanan menentang Arsenal


comment 4 comments:

dear anies on August 19, 2011 at 9:47 AM said...

mengharap mng: 0-1

Unknown on August 19, 2011 at 6:02 PM said...

aku suka kuyt main dari henderson

RABUN on August 19, 2011 at 9:41 PM said...

jangan main bola lambung macam orang gila...itu jer aku mintak keh keh

Anonymous said...

pass and move kop buat...YNWA

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger