Hikmah disebalik kejuaran ke 19 buat United.



Hendak katakan sedih memang la sedih, dengan pada hari ini dan pada waktu ini secara rasminya united @ red devil kini berjaya memecahkan domonasi pentas liga Perdana dengan 19 kejuaraan dan sekali gus meng atasi rekod yang selama ini kita semua penyokong Liverpool dan kelab kesayangan kita ini pegang hampir 2 abad lamanya.


Namun jika kita semua teliti balik disebalik perasaan sedih akibat daripada peristiwa ini, nescaya kita semua akan tahu bahawa semua yang berlaku ini ada hikmah disebaliknya. Antaranya disebabkan penurunan perstasi pasukan kita pada tahun 2000an, dan akibat penurunan corak permainan yang boleh dikatakan tahap amat-amat menyedihkan sehingga pada musim lepas kita hanya menduduki tempat ke 7 dalam liga perdana dan sekaligus. Kelab yang dahulunya dihormati dan digeruni menjadi bahan ketawa disegenap sudut pandangan semua peminat bola sepak yang mengikuti liga Perdana Inggeris.

Namun ingin saya tegaskan disini bahawa, jangan lah terlalu bersedih dengan berita ini kerana saya pasti setelah mengharungi hari-hari gelap dan malap bersama owner lama iaitu tom hicks dan pemergian bekas pengurus yang bolah saya lebelkan disini iaitu Rafael Benítez, kemudian satu langkah yang kurang bijak membawa masuk Roy Hodgson terus membuatkan Liverpool semakin terjerumus ke lembah kekalahan demi kekalahan.

Kemudian datang pula pengurus yang boleh dikatakan sebagai the special one ataupun kebiasaaan peminat Liverpool memanggilnya The King a.k.a Kenny Daglish terus membaiki luka yang amat parah di dalam squad Liverpool ketika itu. “ masih kah !! anda semua ingat semasa Kenny mula memgendali pasukan dimanakah kita Liverpool Fc duduki dalam tahta Liga Perdana. Dan bagaimanakah pula kedudukan kita Liverpool Fc kini. Lihat sahaja lah perubahan yang telah dibawa oleh beliau kepada kita penyokong Liverpool. Dan beliau juga telah membawa masuk Suarez dan Carroll dan juga berjaya memaksimumkan potensi pemain muda seperti J. Spearing, Jonjo Shelvey, J. Flanagan serta Martin kelly.


Dan inilah yang boleh saya katakan bahawa semua ini ada mempunyai hikmah disebaliknya, kemasukan kenny , potensi pemain muda dipergunakan, pemilik kelab yang baru. Dan saya (penulis) percaya dengan gabungan segala aspek yang disebutkan diatas tadi nescaya kita mampu kembali ke tempat yang asalnya kelab kita (Liverpool Fc duduki). Dan ditambah dengan beberapa pemain baru yang berpontensi besar yang bakal dibawa masuk musim depan. PASTINYA MUSIM DEPAN KITA LIVERPOOL FANS AKAN SENTIASA TERSENYUM SELALU.

-- musim depan piala ini milik Kita (Liverpool FC)--

Akhir kata Keep the TRUST pada kelab ini kerana pada permulaan kegelapan pastinya akan menanti kecerahan diakhirnya dan setiap kesedihan pasti ada kegembiraan. Sekain "You'll Never Walk Alone"


(Berminat) sila baca --- kilik dibawah

MATCH Preview: Liverpool v Tottenham Hotspur

comment 6 comments:

RABUN on May 14, 2011 at 10:32 PM said...

kalaulah dari awal kita pakai kenny daglish....

Unknown on May 15, 2011 at 12:13 AM said...

x blh lupakan sentuhan benitez!!tp kenny mampu mengubah liverpool lebih baik!!

Wan Gerrard on May 15, 2011 at 2:44 AM said...

syg benitez kendalikan liverpool bawah owner yg x betul..mmg season united ni, xpe release sikit pressure bila united menang 19..masa kejar semula :)

Unknown on May 15, 2011 at 9:09 AM said...

YNWA!!

jilah said...

yep,betul tu,think positif.season ni byk yg REDS kena hadapi...drpd tukar owner, tukar manager sampaila tukar player...aku ingat lagi tarikh 18/10/2010 yg lalu, REDS di kedudukan 19 drpd 20 pasukan dlm carta liga..sampai dikatakan berkemungkinan jatuh divisyen lagi...kemudian pd 8/1/2011, King Kenny dtg, masa tu REDS di kedudukan 12 or 13 drpd 20 pasukan...so kesimpulannya, bila tgk prestasi semasa REDS...WOW...hebat! yerla drpd terperosok ke bwh kita dah top 5 (nyaris2 top 4...)moga2 "At the end of a storm is a golden sky" p.s; fergie pun dikatakan "fear" gak kat kenny ni..mesti next season seronok utk dinantikan...org kata buku bertemu ruas! YNWA!

Anonymous said...

gua sokong pandangan jilah kat atas tu...110%..

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger