MATCH Review : Liverpool 1- 1 Arsenal



What a dramatic finish..never expect it's gonna be a 1-1 draw.that's it,keep the faith.

Perlawanan yang sememangnya penuh dengan debaran bukan sahaja dengan berita kecederaan yang semakin hari semakin menampak semakin meruncing yang pastinya akan memeningkan kepala Kenny Daglish. Dengan pada mula perlawanan pada separuh masa pertama menampakkan Arsenal terus mengawalperlawanan, selepas itu pula kita dikejutkan dengan Fábio Aurélio yang terpaksa dikeluarkan akibat kecederaan yang berulang kembali dan beliau digantikan dengan J.Robinson-secara jujurnya boleh dikatakan perlawanan separuh masa pertama lebih dikuasai oleh Arsenal dan pasukan kita beroleh peluang untuk menjaringkan dari tandukan bebas Andy Carroll dan juga percubaan Luis Suarez pada masa pertama.


--nasib pun memainkan peranan dalam bola sepak--

Bermula pada masa kedua, nampak sedikit perubahan dari corak perlawanan dan boleh dikatakan pada separuh masa kedua pasukan kita banyak mendapat peluang untuk menjaringkan gol Cuma yang membezakan adalah ketajaman dalam membuat penyudah.


--begitu gembira mereka merayakan jaringan dari kuyt--

Namun sekali lagi pada minit ke 62' perlawanan yang terpaksa dihentikan hampir 10 minit akibat J. Carragher terpaksa dikeluarkan akibat berlaku pertebungan dengan Flanagan sebelum itu. Dan disebabkan itu S. Kyrgiakos terpaksa dimasukkan untuk mengantikan mantan kapten kita ini. Duka terus menimpa pasukan kita apabila kenny Daglish juga terpaksa mengambil keputusan untuk mengeluarkan Andy Carroll dengan J. Shelvey pada minit 71, akibat kecederaan yang berlaku pada Andy.


--Kuyt menjalankan tangungjawabnya dengan baik--

Walaupun pasukan kita yang bermain digelanggang lawan, dan terpaksa mengeluarkan 3 pemain utama dalam perlawanan ini, jujur saya katakan pasukan telah menunjukkan semangat juang yang kuat apabila boleh bermain dengan baik, Cuma pada masa tambahan kita dikejutkan apabila Spearing menjatuhkan pemain Arsenal dan pengadil memberikan sepakan penalti- yang diambil oleh R. van Persie (PG) 90'+7. Pada perlawanan tampak akan menyebelahi kepada pasukan tuan rumah, pasukan kita pula diberikan sepakan penalti hasil daripada gerakan sepakan percuma dari Luis Suarez dan tanpa masalah Kuyt menjaringkan penalti tersebut untuk menyamakan kedudukan dengan jaringan 1-1 sekaligus memberikan 1 mata berharga kepada pasukan untuk mengejar Spurs yang berada di tangga kelima dalam tahta Liga perdana.


--kuyt penyelamat pasukan dengan jaringan penalti beliau( baju tu mai la kt aku)--

Dan pujian yang amat tertinggi kepada kombinasi pemain 4 muda pasukan kita seperti J. FlanaganJ. Robinson , J. Shelvey dan juga J. Spearing kerana mampu menunjukkan bahawa mereka sememangnya layak diberikan peluang untuk bermain di perlawanan besar pada kali ini, dan diharapkan kepada pemain lain yang sedang berada dalam keadaan cedera iaitu, johnson, kelly serta aurelio akan cepat sembuh untuk membantu pasukan dalam mengharugi baki perlawanan untuk musim ini. DAN KEPADA J. Carragher SEMOGA KEADAAN BELIAU TIDAK SERIUS DAN SEMOGA CEPAT SEMBUH.

PS: dipetik dari FB milik salah seorang penyokong Liverpool....
“ seri? kite patut bangge even dpt seri.. no gerrard, no johnson, no kelly, no aurelio, no carra, no carroll..td tu bkn 1st eleven liverpool..bg dorg credit sbb seri dgn 1st eleven arsenal..”


--detik yang sangat dramatik--

MOTH pilihan penulis: J. Spearing tidak lupa pada Reina yang banyak meyelamatkan gawang Liverpool.





comment 7 comments:

RABUN on April 18, 2011 at 2:49 AM said...

man of the match..semua player Liverpool... dan wanger sangat tak gentleman

Anonymous said...

wenger tak boleh terima kenyataan..

Sharinginfoz on April 18, 2011 at 8:12 AM said...

tension tension tension, macam mana arsenal boleh seri

Anonymous said...

kenny rilek je mse wenger buat muke tegang kt dia...sgt2 xgentleman bg manager sbuah team bdk tadika..xtunjuk contoh baik pd anak didik dia...tpi buat player tadika dr liverpool..jack ngan flanno...korg ada mse dpn yg cerah

Filippo on April 18, 2011 at 3:57 PM said...

wisel penamat <--klik

jilah said...

best giler...memang masa 1st half, kita byk defend, si sengal yg byk pegang bola(nasib baik la defend kita mantap giler hari ni) time 2nd half, not Bad...kita ada menyerang (yg bahaya2 pulak tu sampai si sengal tu terkejut gak) but towards the end, tu yg best...aku ingat si sengal dah menang, penalti (frust giler) tup2 REDS kita buat attack and dpt gol (penalti)...GOL..!!ni antara game REDS yg best giler nak ditonton sampai lebam..memang REDS masih banyak ruang KENE upgrade but hey, kita byk pakai pemain2 muda yg baru grad dari akademi kita...SO not BAD...that what me wanna be the REDS..like our spirit...fight until the end..sampai wisel penamat..thank u Sir King Kenny!Go REDS!YNWA! (sori byk komen coz gembira tahap gaban..) :)

Darion Daron said...

penulis: no hal nye komen. hehehhe

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger