MATCH Review: West Brom 2-1 Liverpool



Ternyata dua jaringan daripada sepakan penalti dari pihak lawan membuatkan kita Liverpool pedih untuk menerima keputusan malam ini. Pastinya ada di antara anda semua mengatakan keputusan pada malam ini adalah disebabkan mutu pengadil yang boleh diibartakan sebagai “ macam haram”.


---Jaringan dari Sktel---

Pada awal minit perlawanan, kita dikejutkan dengan kecederaan yang dialami oleh Johnson setelah itu menyusul pula kecederaan dari Agger pula, situasi ini boleh diibaratkan “sudah jatuh ditimpa tangga”. Dimana pada malam ini sahaja kita kehilangan dua tonggak pertahanan.

Secara keseluruhannya, kali ini mutu permainan yang dipertunjukkan oleh Liverpool adalah amat-amat kurang memuaskan. Dengan pula kualiti pengadilan yang agak berat sebelah, seolah-olah pasukan kita ditunjukkan pintu keluar untuk kalah dalam perlawanan kali ini.

Saya(penulis), perlu bercakap di dunia yang nyata, dan kita semua perlu akui hari ini kualiti permainan yang amat buruk dipersembahkan oleh Liverpool. Dengan ketiadaan dua tonggak pertahanan, agger dan Johnson. Kerapuhan barisan pertahanan jelas dapat dilihat apabila penyerang dan pemain tengah West Brom begitu mudah bergerak bebas dalam kotak Penalti pasukan kita.


--Terima kasih roy, atas jasamu bersama The Reds sebelum ini--

Jaringan yang dilakukan oleh Martin Sktel hasil dari sepakan sudut pada separuh masa kedua, tidak cukup membuatkan pasukan kesayangan kita untuk menang dalam perlawanan kali ini. Dan juga dua sepakan penalti yang diberikan oleh pengadil yang benar-benar jelas menunjukkan seolah-olah ada konpirasi yang memberatkan kepada pasukan tuan rumah.

Namun inilah yang dinamakan bola sepak, banyak halangan dan rintangan yang perlu ditempuhi untuk mengecapi kemenangan dalam sesuatu perlawanan, dan perkara inilah yang kita Liverpool lalui pada hari ini. Dengan kecederaan barisan tonggak pertahanan dan keputusan pengadil yang membuta tuli, membuatkan kita tewas dalam perlawanan kali ini.

"Nasib juga diperlukan untuk membolehkan sesebuah pasukan menang dalam perlawanan. dan juga perlu diingatkan bahawa bukan lah penalti ini semata-mata yang menyebabkan kekalahan Liverpool kali ini, kita Liverpool kalah disebabkan mutu permainan yang dipamerkan oleh squad pada hari ini, memang benar-benar amat buruk"


Pada penglihatan dan andaian saya (penulis) sepakan penalti pertama mungkin boleh diterima, namun sepak penalti kedua adalah tidak patut berlaku, kerana situasi dimana Reina menjatuhkan badan adalah situasi berkeadaan 50/50 dan juga pengecualian patut di berikan kepada penjaga gol kerana dalam ruang kotak penalti penjga gol mempunyai lebih kelebihan daripada pemain lain.

Apa yang bolah dilakukan oleh The Reds kali ini adalah melupakan perkara pahit pada hari ini, dan terus kekal fokos untuk perlawanan akan datang apabila kita akan melayan kunjungan Man City di Anfield minggu depan, serta pada masa yang sama kita juga berharap agar Kelly, Johson, Fabio, Agger dan kapten kesayangan kita cepat pulih dari kecederaan mereka bagi memastikan persedian yang rapi bagi menentang City minggu depan. Sekian YNWA.......



Squad pemain: Reina, Johnson (+Kyrgiakos) , Carragher, Skrtel, Agger (+Wilson), Spearing, Lucas, Meireles, Suarez, Kuyt, Carroll.
Subs: Gulacsi, Cole, , Maxi, , Ngog, Poulsen.

comment 1 comments:

Wan Gerrard on April 3, 2011 at 8:32 PM said...

hmm gagal ambil kesempatan bila spurs pun seri..xpe2 next game, Liverpool comeback win..lwn Man CIty

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger