Kenny Daglish atau Jose Mourinho




Menurut berita terbaru yang dipetik daripada sumber koptalk.co.uk yang menyatakan kini, kelab kesayangan kita juga dalam proses menilai dan memilih samada mahu mengekalkan Kenny Daglish ataupun mengantikan beliau dengan pengurus lain untuk menerajui kelab pada musim depan.


--Jose bukan individu yang terbaik untuk Liveerpool FC--

Dan antara pengurus yang dikaitan adalah Jose Mourinh yang seperti kita semua telah tahu dia merupakan pengurus yang boleh dilebelkan sebagai pengurus terbaik abad ini. NAMUN jujurnya saya kata kan bahawa saya tidak bersetuju bahawa Jose Mourinho memimpin pasukan kesayangan kita ini. Dan sebabnya adalah kerana, dia seperti yang kita semua tahu, bukanlah pengurus yang sentiasa dan ingin kekal di kelab dalam jangka masa yang panjang, buktinya seperti berikut:

2002–2004 Porto
2004–2007 Chelsea
2008–2010 Internazionale
2010– Real Madrid
2011 ???????

Dan juga, pada pendapat saya (penulis) kini kenny adalah pengurus yang mampu untuk mengembalikan kegemilangan Liverpool seperti zaman kegemilangannya seperti dahulu. Dan kini beliau telah memberikan sedikit gambaran bahawa dia akan melakukannya lagi dan memberikan pasukan kesayangan kita ini kegemilangan seperti dahulu . buktinya :

Pada januari 2011 kenny mengambil alih kelab, masihkah anda semua ingat kelab kita menghuni pasukan di tangga antara pasukan tercorot dalam tahta Liga Perdana, namun hanya dengan squad yang ada dia mampu:

Mengubah glen johnson beralih kepada pemain serba boleh menjadi wing bek di bahagian kiri dan kanan

Martin kelly pemain berasal dari akademi Liverpool mampu menggalas tugas di pertahanan kiri.

Membuatkan Torres sebelum ini semasa di Liverpool menjaringkan gol (Carlo Ancelotti pun tidak mampu membuatkan Torres menjaringkan gol di Chelsea setakat ini )

Membuatkan Raul meireles menjadi hero kebanggaan kita dan menjaringkan gol dan memang terbukti Roy Hodgson sebelum ini tidak mampu memecahkan aksi terbaik raul meireles semasa si pak cik roy memimpin pasukan kita dahulu.

Mengubah perwatakan Andy Carroll yang sebelum ini yang lebih dikenali sebagai pemain bermasalah di luar padang menjadi pemain yang nampak semakin berdisplin.


Mungkin apa yang saya kata kan ini hanya penglihatan saya sahaja , dan bukti yang diperlihatkan tidak boleh diterima pakai sebagai bukti ilimiah dalam bola sepak, namun percayalah kenny Daglish adalah pengurus yang kita tunggu untuk memberikan sinar kegemilangan Liverpool seperti sediakala.

PS: korang punye pendapat macam mana pulak Kenny or Jose?????


comment 12 comments:

Anonymous said...

in king kenny we trust.....

Unknown on April 1, 2011 at 2:43 PM said...

kenny...

Anonymous said...

We want King Kenny.He is more SPECIAL than Jose Mourinho.

jilah said...

KING KENNY LA...Jose bagus tapi rekod dia yg SUKA pindah- randah tak bagus..REDS nak menang utk jangka masa yg lama bukan sekejap jer (Tgk Inter...pas Jose pi tunggang langang ckit..so aku tak nakla hal yg sama jadi kat REDS if Jose masuk..)
AND hanya KING KENNY yg FAHAM falsafah LIVERPOOL FC..dia sanggup take over jadi bidan terjun utk selamatkan REDS..takkan kita nak lupakan...

Unknown on April 1, 2011 at 3:49 PM said...

King dalglish the best. Aku tak rasa Mourinho boleh bertahan lama di Anfield. Sejarah telah membuktikan, pasukan2 yang pengurusnya boleh bertahan lama di kerusi panas itu, menjadikan pasukannya sentiasa mantap walaupun tidak menjuarai sebrang kejuaraan. Antara contoh2 sdh tentu Sir Alex & arsene wegger.

Anonymous said...

tp kenny mcm xnmpk ag ape yg special kt player the Kop..tue mslhnye.ble men ngn team cikai cnfem loose point..kdg2 cdey gk..klu btol jose nk jdk mnger why don't we give him a chance..mn tawu die bole improvise team yg da ade skg..or die bole tarik 2 3 ank buah die join liverpool..sneijder ke..spe tawu alonso nk msk liverpool blk..hehe..juz my opinion..ape2 pon..liverpool until die..YNWA 4ever..

Darion Daron said...

bgi pendapat saya pulak. perlu bagi kenny masa dan peluang nak buktikan dia memimpin pasukan pada masa depan sekurangnya dua musim. sebab kalau kita lihat kini semakin banyak saingan dalam liga. kehadiran city dan spurs kini menyukarkan perluang kenny nak membuktikn kebangkita liverpool. lagi pun dia baru bimbing pasukan dalam 3 bulan lebih je. bagi dia masa. dan kenny we trust you...

Anonymous said...

mourinho? no way...

Anonymous said...

klu perasan.. kelab2 yg maurinho semua kelab2 yg dah selesa.. chelsea mula naik bukan era dia.. tapi era rudd gullit.. inter mmg dah gah masa mancini pegang.. real madrid plak x jadi juara sbb barcelona mmg terlalu hebat skang.. bukan sbb madrid yg byk masalah.. pendapat aku.. maurinho ni bukan org yg berhati besar pun.. dia cuma berani join dgn kelab2 yg dah ada potensi utk jadi juara.. kalau lah nothingham forest kata nak amik maurinho ni.. aku rasa sebelah mata pun dia x pandang.. setakat ni pada aku king kenny tetap calon terbaik.. (buat masa ini)..

amranabdullah said...

bagi aku ,dia ni bukan nya bagus sangat.. dia akan pegi kat kelab yg kaya.maksud aku ,dgn bajet yg besar ,dia boleh lah beli star2 ternama.. pastu ego dia memang tinggi.suka cari pasal dgn pihak atasan clab yg diuruskan.thn depan klu dia dpt bajet besar dgn real madrid mungkin dia kekal dgn real klu tak dpt mulalah dia cari pasal..

Anonymous said...

king kenny....

Anonymous said...

kenny masih patut diberikan peluang..walaupun prestasi liverpool masih dianggap yoyo skarang ni..

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger