Kenny Daglish or Rafa Benitez



Semua orang tahu individu yang bakal disebutkan oleh saya, mereka memang terbukti sudah banyak memberikan jasa dan Kudrat untuk memajukan dan mempimpin Liverpool . Dengan saingan musim ini nampak ke penguhujungnya dengan baki lapan perlawanan yang harus dilengkapkan oleh The Reds untuk saingan musim ini.

Namun persoalannya disini, adakah pihak pengurusan akan memberikan kepercayaan kepada Kenny Daglish dengan kuasa sepenuhnya untuk kembali membina Kembali Liverpool kearah kejayaan seperti zaman kegemilangan pada era 80an. Jika kita Lihat pada minggu lepas, keputusan drastik dan amat tepat telah dibuat oleh John Henry dan barisan pemimpinnya, dimana Ian Ayre dan Damien Comolli telah secara rasmi diiktiraf sebagai pihak pengurusan dalam bidang pengkhususan masing-masing, iaitu Comolli sebagai peracang perkembangan bakat Liverpool dan boleh ditaksirkan sebagai pemerhati bakat-bakat baru untuk diketengahkan di Liverpool manakala Ian Ayre sebagai pengurus dalam bab promosi kelab.

Namun pertanyaan yang amat besar perlu kita sama-sama pikirkan, adakah nasib Kenny Daglish akan sama seperti mereka berdua yang telah saya sebutkan diatas. Memanglah kalau ditanya kepada peminat Liverpool walau dimana mereka berada sememangnya mereka amat-amat berharap Kenny akan terus memimpin pasukan yang kita sayangi ini. Dan mereka juga berharap John Henry dan pengurus dibawah kendaliannya akan melantik kenny Daglish sebagai pengurus tetap di Liverpool.

Kalau kita Lihat sejak akhir-akhir ini, semakin spekulasi dan berita rambang yang tersebar luas yang mengatakan Kenny akan diberikan Kontrak secara tetap di Liverpool. Kalau ini terjadi pastinya kita akan bergembira mendengar berita ini. Pada masa yang sama saya juga terpikir, jikalau lah Kenny tidak terpilih dalam senarai pengurus tetap di Liverpool pada musim depan, dan siapakah akan meneruskan legislasi sebagai pengurus Liverpool. Adakah bekas pengurus yang pengurus yang tidak boleh diperkecilakan jasanya di Liverpool iaitu Rafa Benitez. Adakah masih lagi ruang dan peluang untuk dia menjadi pengurus di Liverpool???

Dan kalaulah diberikan peluang untuk memilih pengurus Liverpool pada musim akan datang, siapakah akan anda pilih untuk mengemudi barisan pemain Reds yang semakin hari semakin mantap prestasi permainan mereka>>>>

comment 9 comments:

Anonymous said...

jose mourinho tolonglah. dia boleh bawa pasukan kita julang title and champion leuge

Anonymous said...

xpayah mourinho...awal2 musim aritu dia pernah hina liverpool ngan arsenal...ape ayat yg dia ckp carik sndiri...kekal kan saja kenny mmandangkn sejarah pun dah tunjuk fergie pun xbleh lwn dia...smada smasa kenny jadi pemain ataupn manager...mahupun smasa beliau jd half player and half manager...spe yg sggup?ak rse maurinho x...dia sukakn cabaran tpi dia bkn jenis yg nk kelab yg slalu tempuh dugaan mcm Lfc...kenny mgkin xkesah klo xdpt trus jd mnager musim dpn...tpi sbgai org yg kembali naikkn Lfc...beliau layak dgn jwatan tu..

Anonymous said...

betol2..

Anonymous said...

betoi!!! agree with u anonymous no2!

Anonymous said...

kenny sangat layak diberi jawatan tetap..pemain harus terus kekal menang bagi menyokong pelantikan beliau ^_^

Anonymous said...

say no to benitez

pokdin on March 29, 2011 at 5:59 PM said...

King Kenny mesti jd manager tetap punye..
Cuma FSG skang ni tgh bincang nk bagi kontrak berapa thn utk King Kenny..
Rasanya 2 musim kot..

Anonymous said...

agreeeee...sejak king kenny jd manager ni...saya lg byk trsenyum bila tgk live bbnding dr awal musim ni..benitez tu no2 lah...klo2 ade emergency ttbe kenny xbleh jdik...in kenny we trust..

Anonymous said...

weh anonymous n02...ko ckp cmtu buat aku cube nk ingat plak r...klo x silap dia ckp liverpol ni kelab yg ksian dan mnyedihkn smpai bile2...n arsengal plak kelab yg x abih2 bg alasan pmain kami ni masih muda lg,kne tggu musim depan...bapak blagak dowh..pdhal bpe kali dia kalah lwn liverpol kt champion league mse dia jage hellsea dlu..

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger