Kelab bukan begantung pada pemain, Tetapi pemain bergantung pada kelab




Jika dilihatkan pada sejarah, sememangnya pemain yang bergantung pada kelab bukannya kelab yang brgantung pada pemain. Adakah anda setuju dengan penyataan ini.

Bagi pendapat saya(penulis), sememang nya, pemain yang bergantung pada kelab, hal ini boleh di contoh melalui seperti kes, perpindahan Cristiano Ronaldo ke Sepanyol, pada dasarnya Alex Ferguson mahu dia terus kekal di United, tetapi dengan yuran perpindahan yang tinggi, akhirnya united akur untuk menjual Cristiano.


---kelly bukti, Liverpool bukan bergntung kepada Torres sahaja---

Namun kita boleh lihat bagaimana, united terus gagah dan membentuk squad yang ada dan ini sekaligus membuktikan kehadiran pemain untuk kelab, bukan adanya kelab untuk pemain. Dan hal ini lah yang perlu kita Liverpool ambik contoh untuk membuktikan jika benar Torres akan dijual, kelab dan pihak pengurusan serta Kenny Daglish harus membuktikan pada dunia, jika langkah menjual Torres, Kita Liverpool juga mampu bangkit walaupun tiada Torres disisi kelab.


----bakat baru yang boleh digilap---

Dan semangat ini lah yang perlu dipertunjukkan oleh semua pemain dan semua pihak yang terlibat untuk menaikkan kembali nama Liverpool. Kita lihat kini juga kehadiran Luis Suárez juga mampu mengantikan tempat yang ditinggalkan oleh Torres(jika ini berlaku) pastinya akan member peluang kepada pemain muda lain seperti Daniel Pacheco, Suso dan Ngog mampu meningkat naik. Dan hal ini telah terbukti dibawa pimpinan Kenny Daglish dimana seperti yang berlaku pada kes Martin Kelly. Lihatlah sendiri kini dia boleh mengisi tempat utama di posisi pertahanan kiri, malah kini pengurus England sendiri iaitu Fabio Capello mengakui kini Kelly sedang dalam perhatiannya.

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger