Match Review : Liverpool 3-0 West Ham



Tahniah kepada squad Liverpool dan Roy Hogson. Walaupun tanpa kelibat kapten harapan kita, S. Gerrard sekali lagi pemain yang beraksi pada perlawanan malam ini membuktikan bahawa Liverpool mampu bermain dengan prestasi terbaik dan mampu mendapat kemenangan untuk kembali mengejar kedudukan dalam tahta Liga Perdana.

Kemenangan kali ini merupakan kemenangan yang ke 5 dalam 14 perlawanan untuk musim ini. Perkara ini sekaligus menaikkan kedudukan The Reds dalam tangga Liga iaitu setakat perlawanan mala mini kini Liverpool menghuni tempat ke 9 dan berkongsi 19 mata dengan Stoke City dan Sunderland yang membezakannya ialah jumlah jaringan.

Melihat pada corak dan prestasi permainan, tampak pada separuh masa pertama Liverpool menguasai padang dengan hantaran tepat dan cubaan merbahaya ke kubu lawan. Tanpa menunggu lama G. Johnson yang baru kembali dari kecederaan meletakkan Liverpool dihadapan dengan rembatan kencang pada minit ke 18. D. Kuyt menambahkan luka West Ham United apabila menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke 27, berselang 11 minit selepas itu pemain yang memakai jersey no 17 iaitu M. Rodríguez menambahkan gol ketiga untuk Liverpool pada minit ke 38 melalui tandukan cantik hasil dari hantaran lintang Konchesky.

Pada perlawanan ini juga menyaksikan Fábio Aurélio turun beraksi selepas lama mengantung but setelah hanpir sebulan direhatkan dalam aksi Liga Perdana kerana mengalami kecederaan. Dan ini pastinya megembirakan Roy untuk memperkukuhkan squad yang tampak memerlukan pemain untuk mengokong bahagian tengah setelah ketiadaan sementara Joe cole, Gerrard dan Lucas.

Dengan kemenangan bergaya ini pastinya menambahkan semangat Liverpool untuk kembali mendapatkan momentum kemenangan, dan semestinya memberikan tonik berguna untuk mengahadapi Tottenham Hotspur di White Hart Lane minggu hadapan.









LIVERPOOL: Reina, Konchesky, Johnson, Carragher, Skrtel , Poulsen, Meireles, Maxi, Kuyt, Ngog, Torres.

Subs: Jones, Eccleston, Kyrgiakos, Aurelio, Shelvey, Kelly, Babel.









maklumat perlawanan :

Referee: L. Probert
Assistants: S. Child, C. Richards
Fourth official: A. Taylor
kehadiran penonton: 43024 orang

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger