Match Preview: Liverpool v Chelsea


Pada malam ini, sekali lagi kita Liverpool akan menghadapi perlawanan dalam Liga perdana iaitu kita akan turun menentang Chelsea di Anfiled. Mengikut rekod terdahulu (Head to Head) tampak seimbang dengan kedudukan rekod pertemuan 2 menang, 2 kalah dan 1 seri. Kali terakhir kita bertemu dengan The Blues adalah pada May 2, 2010, dimana pada ketika itu Liverpool kalah dengan jaringan 0-2.

Pada mala mini dijangka Liverpool dan Roy Hodgson turun dengan penuh semangat untuk mendapat kemenangan yang keempat sekaligus mengejar kembali kedudukan dalam tangga Liga. Pada perlawanan sebelum ini kita dapat Lihat kebangkitan Liverpool apabila kita berjaya mengalahkan Napoli 3-1 apabila pada perlawanan tersebut kita menyaksikan kapten Liverpool Steven Gerrard melakukan Hatrik.

Diharapkan pada perlawanan ini Liverpool dapat bermain dengan "all out"dan mendapat kemenangan. Dan sekaligus membuktikan Liverpool mampu bangkit daripada persembahan buruk sebelum ini. Saya pasti dan yakin bahawa pada malam ini pastinya aksi yang menarik dan bertenaga daripada keseluruhan pasukan. Dan membuktikan kita dapat menumbangkan pasukan pendahulu liga dan membuktikan kita bukan pasukan yang mudah ditumpaskan.

Barisan jangkaan:

Liverpool : Reina; Johnson, Kyrgiakos, Carragher, Konchesky; Lucas, Meireles, Maxi Rodriguez, Gerrard, Kuyt, Torres.

Chelsea: Cech; Ivanovic, Alex, Terry, A Cole; Ramires, Mikel, Zhirkov; Anelka, Drogba, Malouda.

comment 1 comments:

Unknown on November 7, 2010 at 9:14 PM said...

teruskan kejayaan kita.. mybe, Liverpool 2-1 chelsea.. YNWA

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger