NESV teruskan proses pengambilalihan Liverpool



John Henry mendakwa akan meneruskan proses perjanjian bagi meneruskan hajatnya untuk menerusakan perancangannya dalam pembelian Kelab. Dalam pada masa yang sama saingan utama Henry, jutawan dari Singapura Peter Lim, telah mendesak pengurusan tertinggi Liverpool untuk mempertimbangkan tawarannya untuk membeli Liverpool yang diajukan pada Selasa lalu. Pada hari ini kita dapat lihat bagaimana semangat tidak mudah mengaku kalah, yang ditunjukan oleh pengurusan tertinggi Liverpool, dimana mereka berjaya menghalang niat Tom Hicks dan George Gillet yang ingin menghalang penjualan Kelab dan mahkamah tinggi tidak membenarkan hasrat mereka berdua tersebut.

Hal ini sekali lagi memberi peluang kepada NESV untuk menerusakan urusan yang telah lama tertangguh tersebut. Namun, Liverpool ketua pengarah Liverpool Martin Broughton telah mengakui pihak pengurusan kini sedang berusaha untuk memilih samada menerima tawaran NESV ataupun menerima tawaran daripada Peter Lim. Tambah beliau lagi segala aspek perlu dipikirkan dan yang paling penting dari aspek kemajuan Kelab dan dari aspek Undang-undang.
Manakala menurut sumber dari NESV pula melaporkan bahawa John Henry tetap akan dengan jumlah tawarannya sebayak £ 300juta, dan dia berharap agar pihak pengurusan Liverpool menerima bidaannya tersebut serta akan menunaikan janji antara kedua pihak yang sebelum ini telah duduk satu meja untuk membincangkan berkenaan pertukaran hak milik Kelab.

Tamabah NESV lagi....

"Kami siap untuk bergerak pantas dan membantu mencipta kestabilan untuk Liverpool serta mewujudkan kepastian yang diperlukan oleh kelab keperluan pada saat ini. Sudah sampai masanya kita duduk satu meja duduk satu meje dan membincangkan bagaimanakah untuk memajukan Kelab dan memulihkan kembali reputasi kelab yang mempunyai banyak sejarah ini.

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger