Liverpool menerima dua tawaran baru untuk membeli kelab



Ini adalah artikel terbaru mengenai hal rundingan proses penjualan Liverpool yang dipetik dari web rasmi LiverpoolTV:-

“Lembaga Pengarah telah menerima dua tawaran kewangan yang sangat baik untuk membeli Liverpool yang akan membayar semua hutang jangka panjang. Mesyuarat Dewan pengarah tertinggi dipanggil hari ini untuk meninjau untuk meluluskan tawaran jualan tersebut. Tak lama sebelum pertemuan itu, para pemilik Liverpool Tom Hicks dan George Gillet telah berusaha untuk berusaha untuk memecat Managing Director Kristian Purslow dan Pengarah Komersial Ian Ayre d dan berusaha berusaha untuk menggantikannya dengan Mack Hicks dan Lori Kay McCutcheon”.

Daripada sumber BBC:-



Disamping itu dalam sumber menurut BBC yang turut mengatakan kebenaran penyataan ini, anatara yang dinyatakan dalam penyataan tersebut mengatakan. Memang benar pada masa ini liverpool sedang berunding untuk melakukan proses perbincangan untuk membuat urusan pembelian dengan dua orang pembeli yang beminat untuk membeli Liverpool dan mereka adalah dari asia dan seorang lagi adalah dari Amerika. Khabarnya mereka adalah Yahya Kirdi dan seorang lagi adalah dari pemilik Boston Red Sox John Henry.

Dalam hal ini juga berlaku sedikit pertelingkahan antara pemilik Liverpool pemilik Tom Hicks dan George Gillet dengan ahli lembaga pengarah Liverpool yang lain, kerana dikhabarkan dua orang pemilik Liverpool ini mahu meletakan harga yang tinggi tetapi ahli lembaga pengarah yang lain tidak bersetuju dengan dengan pendirian dua orang pemilik tersebut. Hal ini kerana meraka mahu mendapatkan untung yang lebih dengan menjual Liverpool.

pada ogos sebelum ini beberapa ahli perniagaan yang ingin membeli Liverpool dan mereka adalah “Kenny Huang” dan ahli perniagaan dari Syria “Yahya Kirdi” telah menyatakan minat meraka terhadap Liverpool .tetapi akhirnya mereka gagal mencapai kata sepakat dan memaksa mereka untuk menarik dari untuk membeli Liverpool.

Dan kini juga Yahya Kirdi juga masih menyatakan minatnya dan kembali menyatakan pendiriannya untuk untuk membeli Liverpool dan beliau berkata saya akan kembali ke meja rundingan untuk membincangkan hal ini jika semua pihak yang terlibat dapat berbincang dengan secara adil dan dengan menawarkan harga yang dapat mencapai kata sepakat anatara dua-dua pihak.

Keadaan sebelum ini telah menyebabkan banyak penyokong Liverpool berang kepada tindakan pemilik Liverpool Tom Hicks dan George Gillet yang telah merosakkan Liverpool dan telah mungkir janji untuk membina stadium baru serta mereka juga gagal untuk menyuntik modal untuk membolahkan pemain baru dibeli untuk proses pembangunan pasukan.
Royal Bank of Scotland (RBS) telah menetapkan batas waktu 15 Oktober untuk bahawa hutang perlu dibayar atau denda £ 60 juta akan dikenakan jika gagal membanyarnya pada tempoh masa yang ditetapkan.

Pada pendapat saya (penulis ) berharap agar kata sepakat dapat dilakukan antara pembeli yang berminat dengan ahli lembaga tertinggi Liverpool, seterusnya pemilik yang baru akan berusaha untuk menjadikan Liverpool kembali berkuasa dalam aspek kewangan dan pemilik yang yang baru akan menyuntik modal untuk membolehkan Liverpool mendapatkan pemain yang bertaraf dunia seterusnya memulihkan prestasi Liverpool. dan nantikan berita terbaru selanjutnya mengenai hal ini.

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger