Komen Roy kepada Kyrgiakos dan Shelvey


Roy Hodgson berkeyakinan Sotirios Kyrgiakos adalah pelengkap Liverpool dengan dimensi tambahan untuk kemampuan mereka menyerang dari aspek sepakan sudut dan side piece. Hal ini adalah kerana, pemain ini kelahiran Trikala, Greece ini telah membuktikan dia adalah pemain yang penting dalam kelab setelah berjaya menjaringkan dua gol melalui tandukan dalam kempen Liga setakat ini.

Tambah Roy lagi....

"Dia sangat bahaya di kawasan petak penalti pasukan lawan, tidak ada keraguan tentang hal itu Dan melalui hantaran cross pasti akan memberikan kelebihan kepada pasukan untuk menjaringkan gol.," Kata bos Liverpool ini kepada Liverpoolfc.tv.

“Dalam kes ini kita (liverpool) mempunyai kelebihan kerana mempunyai pemain yang bagus dalam membuat hantaran iaitu Gerrard, ini pastinya akan menambahkan peluang untuk menjaringkan gol”.

"Apabila anda melihat Soto semasa berada diudara dia seolah seperti . Dia seperti cara Tony Adams dan Jackie Charlton pada masa dahulu, kini John Terry . kerana semua pemain ini adalah pemain yang terbaik semasa di udara dan membolehkan dia menjaringkan gol melalui tandukan.


Disamping itu juga Roy juga yakin bahawa Jonjo Shelvey mempunyai role model yang semperna di Melwood untuk menjadi seorang pemain terbaik seperti Gerrrard. Pemain ini menunjukkan peningkatan yang baik setelah Shelvey telah membuat kemunculan kesebelasan utama ketika perlawanan Liga Europa menentang Napoli, dan pemain gantian dalam Carling Cup.

Pemain yang berusia 18 tahun ini juga merupakan kapten pemain Inggeris U19. Sebelum menyertai Liverpool pemain ini bermain untuk pasukan Charlton Athletic. Roy Hodgson juga memuji pemain ini dan berkata dia mampu pergi jauh dalam kerjaya bola sepaknya jika dia berkerja keras untuk meningkatkan kualiti permainannya.

Fakta mengenai Jonjo Shelvey
1.dilahirkan pada 27 February 1992 di Romford, England
2. kebiasaannya bermain pada posisi Midfielder.
3. sebelum menyertai Liverpool pada April 2010 dengan yuran perpindahan £ 1.7 juta dan banyaran akan meningkat kepada £ 3.4juta apabila dia mula membuat debut pertamanya dalam Liga perdana untuk Liverpool.
Membuat debut pertama untuk Liverpool semasa menentang Northampton Town semasa kempen Piala Carling yang lepas.
5.Membuat debut pertama untuk England U19s pada September 2010





comment 2 comments:

Anonymous said...

shelvey memang best..

Darion Daron said...

yela
saya rese dia mampu menyinar kt Liverpool

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger