Dalglish Sedia Gantikan Roy Hodgson di Liverpool


Kenny Dalglish tidak mahu mengaku secara terang-terangan untuk mengakui kebersediaannya menjadi pengurus Liverpool. Tetapi dia juga tidak menolak kemungkinan itu ada.

bekas pemain legenda itu sudah lama disekulasikan akan menjadi pengurus Liverpool, menggantikan Rafael Benitez yang berhijrah ke Inter Milan awal musim ini..
Saat Liverpool dikalahkan oleh Blackpool pada minggu lepas, penyokong Liverpool memanggil nama Dalglish untuk mengantikan pergurus kini iaitu Roy .

Tambah Dalglish lagi…..

"Hanya karana Anda tidak menjawab 'Tidak', orang-orang akan berkata Anda menjawab 'Ya' tetapi hal ini juga tidak benar," katanya."Saya tak mahu berkata apapun selain bahawa saya senang pada saat ini, meskipun semuanyaadalah belum pasti lagi dan semuanya adalah terpulang kepada pihak pengurusan Liverpool,".

sejak 2000 Dalglish tak pernah lagi menjadi pelatih bagi mana-mana pasukan,
Pada era kepimpinannya di Liverpool Dalglish telah Berjaya mendapatkan tiga gelar Liga Perdana bagi Liverpool dan dua gelar Piala FA sejak tahun 1985 hingga 1991.
Sebagai pemain, penyerang telah dia telah bermain sebanyak 385 kali untuk The Reds dan menjaringkan 118 gol. Menghasilkan enam gelaran Division Utama (kini Liga perdana), empat gelar Piala Liga, satu Piala FA dan tiga gelar Liga juara-juara dari tahun 1977 hingga 1989.

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger