menjawab kritikan yang king kenny tak reti jadi coach




Mungkin anda semua hendak tahu apakah perkara yang terjadi sebenarnya, saya ada ternampak post yang dikeluarkan oleh seorang peminat dalam sebuah group yang mengatakan “kk x reti jdi coach !!!!” rasa nak mengamuk bila baca apa yang si mamat ini berkata begitu. Kalau hendak kata kan salah ref ke, salah apa ke boleh terima, tapi jangan lah sampai begitu, ye saya akui saya juga kecewa, sedih, marah, baran dengan kekalahan hari ini.

memang realitinya LFC main teruk malam ini... and itu yang team kene akui dulu untuk terus meningkat maju, sebab persaingan BPL sekarang terlalu sengit. tengok walaupun malam ini mungkin united menang besar, tapi tak mustahil perlawanan seterusnya united kalah dengan pasukan yang duduknya di bawah liga. dan kenapa la pulak ada yang hanya membuat jesfikasi negatif kepada kenny hanya seorang individu hanya disebabkan 2 kekalahan kepada dua pasukan double S iaitu (spurs dan Stoke). Cuma yang saya nampak adalah kelemahan mentaliti pemain yang begitu ampuh yang tenggelam disebalik sokongan kuat dari penyokong di White Hart Lane.

Bola sepak bukannya sukan macam sukan permotoran yang tukar je enjin kompom boleh laju.... bola sepak adalah sukan yang mempunyai 11 pemain, yang dilengkapi dan melengkapi oleh perlbagai fakor-faktor lain. contohnya corak permainan, luck, mutu pengadilan, prestasi permain dan tektikal serangan. dan bermacam lagi lagi kalau nak disenarai faktor-faktor lain beratus faktor sampingan yang menyumbangkan kepada kemenangan pasukan.

Jangan lah kita menunding jari untuk mengatakan dia salah ke siapa salah. Apa kata, jika kita jadikan kekalahan dua minggu berturut-turut ini untuk membiarkan kenny dan pembantunya untuk mencari sebab munasab mengapa kita kurang menyegat dalam dua perlawanan sebelum ini . dan harus diigatkan si pak cik Alex Ferguson pun ambik masa lama nak bangunkan pasukan united untuk menjadi kukuh dan memenangi kejuaran.

PS: artikel ini bukan hendak memalukan sesiapa tetapi hanya ingin menyatakan pendapat tiada unsur untuk memalukan sesiapa. dan ingatlah musim lepas kita dah melalui dugaan lagi pedih dari ini, tetapi kita masih lagi berdiri. dan disebabkan itulah yang membuat Liverpol fans diseluruh dunia istimewa dan tidak pernah menyerah kalah sama seperti Our greatest captain “Steven Gerrard” kerana dialah yang menunjukkan di istanbul 2005 bahawa tidak pernah menyerah dan berputus asa is Liverpool way. betul tak?

comment 7 comments:

dear anies on September 19, 2011 at 9:40 AM said...

yg kuar kn statement tu mcm dia tu terer sgt la..kot2 men bola pon x reti

Anonymous said...

betul cakap ko tu. kite kena sabar. tadi aku ada baca kat the star ada mamat tu anto sms. livrpool ni megahkan cite lama, macam kite kata nenek kita adalah pemenang ratu kebaya tahun 70an. tapi sekarang tinggal sejarah je. ratu tu dah tua kerepot pun. angin satu badan aku.

Anonymous said...

kecewe tol..
liverpool kne bangkit..
sampai bile la fan nak sabar..
come on king kenny..
wake up !!!!

RABUN on September 19, 2011 at 10:05 PM said...

pada aku, Liverpool sagt tak der luck bila bercakap tentang mutu pengadilan setakat ni 2 kekalahan Liverpool berpunca dari reff baik sumbanganya kecik atau besar

ramai yang mengatakan liverpool bermain teruk... kalau lah adam hanya mendapat kad kuning pertama hanya pada minit 28 apakah Liverpool akan bolos sampai 4 gol? Dengan 11 pemain apakah Liverpool terlalu teruk untuk menang atau sekurang kurangnya seri?

aku bandingan perlawanan Chelsea ngan Setan ada beberapa tackle awal pemainan hanya amaran jer yang reff bagi, kad kuning pertama minit 49 dan liverpool seawal minit ke 12! bangset lu reff!!

apa pon taktikal Liverpool memang banyak silapnya mlm tu paling besar aku rasa handerson bukan pemain sayap, carrol tak clik ngan suarez dan aku rasa macam tak akan klik( pendapat aku ler) jadi ada baiknya cuba kuyt atau Bellamy ganding ngan suarez...rugi rasanya tenaga suarez digandingkan dengan carrol yang off form( buat ketika ini )

apa pon memori akunya masih segar degan bantuan Daglish yang mengeluarkan Liverpool dari zon bahaya dulu, sgt kejam mereka yang menilai game hanya dengan 5 perlawanan

jilah said...

BETUL TU....aku sokong....walaupun kecewa dgn kekalahan dgn spurs, kita mesti INGAT!!!kalah tak bermakna REDS tu hancur etc....yerla..kalau 9 lawan 11 org...apa nak cakap...kita bolos gol yg ke 2, 3, dan 4 lepas kita hilang 2 pemain...for ME, apa yg penting (bak kata Wonderpets;) KERJASAMA! Our club mesti dah buat post mortem punyerla (BELIEVE IN THEM) and we as PENYOKONG, teruskan sokongan yg tak berbelah bagi to our club! YOU'LL NEVER WALK ALONE!

Anonymous said...

banar ka jua tu...... hampanya akuuuu

Anonymous said...

Len said...

Gandingan bellamy + suarez + Kuyt + maxi lebih baik n serasi n same style...saiz juga lebih kurang...andy carol + Anderson + adam + downing perlu kaji Or tengok dalam YOUtube game2 liverpool sebelum ini N style Suarez + bellemy main...perlu lihat lorongan2 yang mereka(suarez + bellamy) gemar utk menghasilkan gol...jarang suda kita lihat liverpool menjaringkan gol dengan cara counter attack..defend juga perlu buat sesuatu utk merencanakan Counter attack...

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger