Pengumuman rasmi: Jordan Henderson sah milik Liverpool



Salam dan selamat sejahtera kepada semua rakan sekalian. Pada hari setelah hampir lima hari saya penulis tidak menulis entri baru untuk blog ini. Dan pada entri kali ini saya akan memberikan sedikit info yang mengembirakan anda semua iaitu, kini sudah pasti dan boleh dikatakan bahawa Liverpool sudah berjaya mendapatkan pemain baru pertama dibawah kendalian Kenny Daglish untuk tahun 2011 ini.



Pemain tersebut adalah Jordan Henderson yang sebelum ini bermain di pasukan Sunderland, Henderson yang yang kini baru sahaja berumur 20 tahun yang juga pemain kebangsaan England dan baru sahaja mengutip 1 penampilan untuk squad kebangsaan England . Menurut sumber dari LFCTV menyatakan bahawa harga yang telah dipersetuhui adalah sekitar £20m.

Dan untuk pengetahuan rakan semua pada asalnya, perjanjian kontrak untuk mendapatkan pemain ini adalah dengan Liverpool akan memberikan David Ngog akan ke Stadium of Light iaitu bermakna Ngog akan berpindah ke Sunderland, serta pada masa yang sama Liverpool hanya perlu menambah sekitar £13 juta sahaja berserta dengan Ngog.

Namun pada saat akhir perjanjian perjanjian itu tidak diteruskan atas sebab tertentu. Jika mengikutkan sejarah sebelum ini, Manchester United pernah menyatakan pendirian pada musim lepas, tetapi nampaknya kali ini pasukan kesayangan kita semua sudah berjaya mendapatkan pemain ini.

Dan diharapapkan agar, selepas ini banyak lagi pemain akan dibawa masuk untuk memastikan visi dan misi musim depan yang cermerlang. kemasukan Henderson juga membuktikan bahawa kini Liverpool sememangnya amat menumpukan untuk membangunkan pasukan dan pemain yang menjadi tumpuan adalah pemain muda yang mempunyai potensi besar.

Sekian “keep in faith in Liverpool FC”





comment 3 comments:

Anonymous said...

Kecewa x dpt Jones.Harap lpas ni x bli Adam couz bhgn mid dah semak dgn pmain hbat spt Lucas,Gerrard,Meireles dan Spearing dgn tumpukan pmain spt Albrghton yg aq rasa lg hbat dr Young ngan Downing

Unknown on June 10, 2011 at 1:56 AM said...

young akn mengukit jejak Jordan

Anonymous said...

pembelian tu jd lambat sbb ngog xnak pgi sunderland...dia merengek nk dikekalkn....skrg ni dah deal pembelian...cuma xtau 20juta tu bayar penuh ataupun 13juta campur ngog....ak xkire...sampah2 mst dbersihkan...

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger