Match preview: Liverpool vs Aston Villa



SELASA 7th December 2010 3.45 PAGI-6.00 PAGI
Berita liverpool

Sotirios Kyrgiakos akan mengantikan tempat yang ditinggalkan oleh Jamie Carragher dibahagian untuk pertahanan tengah.
Carraghermengalami kecederaan bahu semasa perlawanan menentang Tottenham Hotspur dan kemungkinan akan direhatkan dalam tempoh untuk tiga bulan.

Antara pemain utama yang lain juga cedera untuk squad The Reds adalah Gerrard dan Daniel Agger.

Pada perlawanan ini boleh diibaratkan sebagai perlawanan Tribute semperna kembalinya bekas pengurus Liverpool iaitu Gerard Houllier. Perlawanan ini juga boleh dikatakan sebagai pelawanan antara dua sahabat yang sentiasa berkawan baik, iaitu diantara Roy Hodgson dan Gerard Houllier.

Melihatkan pada rekod sebelum ini di Anfield , nyata nampak menyebelahi kita, iaitu villa hanya menang 15 perlawanan dan Liverpool menang 53 dan hanya seri sebanyak 17 kali. Pada perlawanan musim lepas di Aniled menyaksikan Liverpool tewas mengejut kepada Villa dengan jaringan 1-3, yang menyaksikan pada perlawanan itu Lucas tidak sengaja menjaringakn gol sendiri.

Perlawanan ini juga, perlawanan yang patut Liverpool menang, untuk merapatkan jurang mata dengan tempat ke empat dalam Liga iaitu Manchester City.

barisan jangkaan

Liverpool: Reina, Johnson, Skrtel, Kyrgiakos, Konchesky, Lucas, Cole, Meireles, Rodriguez, Kuyt, Torres, , SUB: Jones, Aurelio, Kelly, Poulsen, , Babel, Jovanovic, Pacheco, Ngog
Aston Villa: Friedel, Guzan, L Young, Collins, Dunne, Cuellar, Warnock, Bannan, Clark, Hogg, Downing, SUB: Agbonlahor, Ireland, Pires, Bannan, Carew, Delfouneso, Lichaj, Lowry, Johnson.

comment 1 comments:

Anonymous said...

comfirm gempak

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger