Henry: "Liverpool harus mendapatkan pemain Muda"


Pemilik Liverpool John W. Henry berjanji kepada para penyokong bahawa The Reds tidak akan menanggung kos pembelian kelab ini, seperti yang dilakukan pemilik sebelumnya.

Menurut sumber Guardian, pemilik New England Sport Ventures ini tak akan membiarkan Liverpool mengalami seperti apa yang pernah dilakukan oleh pemilik sebelum ini. Dan dia berjanji akan membangunkan Liverpool seperti apa yang beliau lakukan semasa mentakbir pasukan baseball Boston Red Sox.

Dan paling baru, kami akan membanyar semua semua hutang yang mempunyai kaitan dengan Liverpool kecuali hutang yang dihasilkan semasa pembagunan stadium
hal ini telah diakui dan dibuktikan oleh Royal Bank Of Scotland, dimana bank ini menyatakan bahawa Liverpool sudah membawa sejumlah hutang yang berjumlah £ 200 juta

Disamping itu juga Henry juga berkata, bahawa dia kini gakum dengan model perniagaan yang dijalankan oleh Arsenal. Dimana mereka telah berjaya membangunkan stadium yang baru dan boleh menghasilkan keuntungan yang berganda pada setiap yahun. Dan saya mengimpikan bahawa dalam jangka masa panjang.

Henry juga mengandaikan bahawa kini Liverpool perlu berpikir kearah masa depan, dimana kini kita (Liverpool) membawa masuk pemain muda untuk lebih berdaya saing dan sekaligus membolehkan Liverpool bersaing dengan Arsenal dan Manchester United.

Sejak Steven Gerrad , sudah tak ada lagi pemain muda yang berhasil menembusi dan menempatkan diri dalam pasukan Utama The Reds. Dan kini dia berharap agar adanya pemain akan mengikuti jejak langkah kapten yang serba boleh itu.

"Kami harus lebih pintar di lapangan. Manchester United dan Arsenal telah berhasil mendapatkan pemain-pemain muda berkelas dunia, sedang Liverpool belum”
"Banyak sekali yang harus kami kerjakan. Kami akan segera melakukannya,dan kita harus lebih bijak dalam membuat perancangan untuk mencapai matlamat tersebut”
“Dan hal ini hanya boleh dilakukan dalam jangka panjang “

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger