Inilah bakal pengganti Reina


Liverpool membuat senarai pengganti kepada Pepe Reina jika penjaga gol nombor satu The Reds itu berpindah ke pasukan lain, antara pengganti yang dicalonkan ialah Manuel Neuer dan Maarten Stekelenburg.

Mengikut spekulasi yang bertiup ketika ini, yang menyatakan bahawa Reina kini cuba untuk meninggalkan Liverpool selewatnya pada penghujung musim ini. Dan pihak pengurusan Liverpool telah mengambil langkah berhati-hati untuk segera mencari pengganti kepada penjaga gol kedua pasukan kebangsaan sepanyol ini.

Menurut pendapat saya (penulis), perkara ini mungkin hanya spekulasi sahaja dan kita sebagai penyokong setia The Reds tidak perlu begitu bimbang dengan khabar angin ini. Dan menurut sumber Liverpoolfc.com juga menyatakan kini NESV yang merupakan pemilik Liverpool akan berusaha untuk menyatakan hasrat NESV untuk sedaya upaya menyekat dan memujuk Reina sepaya kekal di Anfield, kerana kedatangan NESV di Liverpool mahu menaikkan Liverpool sebagai pasukan yang mendominasikan kelab di eropah. Dan langkah ini, dimana pencarian pengganti kepada Reina hanya lah sebagai langkah terakhir jika NESV tidak berjaya memujuk Reina untuk kekal di Anfield.

Maklumat tambahan:

Siapakah Manuel Neuer??



Merupakan penjaga gol no 1 squad German sejak 19 May 2009 dan semasa Piala dunia yang lepas dia merupakan penjaga gol utama semasa German mendapat tempat ketiga semasa di Afrika selatan

Kini berumur 24 tahun dan bermain untuk kelab Schalke 04 yang berpengkalan di German. Pernah mendapat anugerah Best Bundesliga Goalkeeper pada 2007

Siapakah Maarten Stekelenburg???



Kini berumur 28 tahun dan dilahirkan pada September 22, 1982 di Haarlem Belanda. Dia juga merupakan penjaga gol utama untuk pasukan kebangsaan Belanda sejak Edwin van der Sar besara dari aksi antarabangsa dan merupakan penjaga gol utama di Kelab Ajak Amsterdam. Semasa di Ajak di pernah mendapat anugerah "Player of the Year" pada musim 2007-2008.

Pada piala dunia yang lepas dia juga terpilih sebagai penjaga gol utama untuk pasukan belanda dan berjaya membantu Belanda mara ke Final dan menduduki tempat kedua apabila tumpas kepada spain semasa aksi Final yang berkesudahan dengan 0-1.

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger