Benitez: Balas Kritikan Roy


Mantan pengurus Liverpool, Rafa Benitez, merasa Roy Hodgson harus lebih mendalami Liga Perdana sebelum melemparkan kesalahan padanya.

Saat Benitez meninggalkan Anfiled, Liverpool hanya di tangga tujuh Liga Perdana pada akhir musim 2009/2010. Dan kini dia kembali membidas tentang kritikan yang dilemparkan kepadanya, dimana roy Hodgson mengatakan bahawa bekas pengurus Liverpool itu telah membazirkan kewangan kelab dari aspek perbelanjaan pemain serta layanan Rafa terhadap legenda, Kenny Dalglish yang diperkatakan oleh Roy tidak diberi layanan sepatutnya ketika di Melwood.

tambah Benitez lagi…..

Dalam tempoh enam tahun di Liverpool,” saya telah membawa 9 orang pemain ke Liverpool dan pada musim lepas saya meninggalkan Liverpool dengan jumlah perbelanjaan bersih sekitar £10 juta. Dan saya meninggalkan skuad dengan nilai £300 juta, dimana dengan 13 orang pemain antarabangsa”.

Benitez juga berpesan kepada Roy Hodgson supaya lebih memahami situasi keadaan yang sebenarnya yang berlaku pada ketika itu dan yang paling penting menumpukan berkenaan prestasi kelab dan sekaligus mengembalikan keyakinan peminat kepada Liverpool dan yang paling penting menarik kembali spekulasi mengenai dirinya.

Pada pendapat saya(penulis), tetapi saya rasa Roy sepatutnya lebih menumpukan perhatian untuk memperbaiki prestasi kelab yang terumbang ambing kini dan lupakan lah sejarah yang lepas semasa Benitez di Liverpool . walaupun kita baru sahaja menang 2 perlawanan berturut-turut, roy patut lebih focus dan duduk di tempat yang nyata untuk memastikan perlawanan seterusnya berakhir dengan kejayaan, terutamanya kerana minggu ini kita berhadapan dengan 2 perlawanan 'besar'; Liga Europa menentang Napoli dan Chelsea di Anfield.

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger