Mascherano Menyesal Tinggalkan Liverpool?

Javier Mascherano berkata pada ketika dia meninggalkan Liverpool pada awal musim ini adalah disebabkan masalah yang dialami oleh Liverpool dan punca utamanya ialah disebabkan kehadiran pemilik sebelum ini George Gillet dan Tom Hicks.



Tambah Mascherano lagi kepada The sun…..

Kehadiran bekas pemilik ini yang tidak mahu menyediakan perbelanjaan dalam musim perpindahan yang membuatkan Liverpool pada ketika itu tidak mampu memenuhi hasratnya untuk mendapat piala.

"Sementara Manchester City, Chelsea, dan Manchester United mengeluarkan banyak perbelanjaan, Liverpool adalah sebaliknya dan kerana pada ketika itu Liverpool dalam keadaan tidak mempunyai baget yang cukup. Situasinya jelas bagi saya. Jika sesebuah pasukan ingin menang piala dan terus menjalani musim dengan kemenangan. Perlu ada pasukan yang besar dan mempunyai pemain yang terbaik dan tetapi tidak di Liverpool pada ketika itu.

Kapten pasukan kebangsaan Argentina ini kemudian mengaku terpaksa meninggalkan Liverpool, karena tidak mahu kariernya merosot karena sikap Hicks-Gillet yang tidak mahu membela Kelab dan membangunkan kelab pada ketika itu.

“Dan inilah sebab utama kami gagal untuk layak ke saingan Liga Juara-Juara pada musim ini. “
Pemain yang telah bermain sebanyak 139 untuk Liverpool sejak Februari 2007 ini juga mengatakan bahawa dia terlalu ego dan terburu-buru untuk meninggalkan Liverpool pada ketika itu dan berkata tidak mudah untuk meninggalkan The Reds setelah 4 tahun disana kerana mereka melayan saya dengan baik sehingga kini mereka selalu berada dihati saya. Miskipun sulit untuk melupakan segala kenangan disana ternyata segala sudah berakhir, “saya harus pergi”
Saya cuba untuk melihat semua perlawanan The Reds dalam liga dan kini Liverpool berada dalam kelompok bawah liga dan saya percaya dengan kedatangan pemilik baru masa depan Liverpool akan kembali cerah dan saya juga percaya mereka( Liverpool) akan bangkit kembali serta semuanya akan kembali seperti sediakala.

Dan ditanya mengenai samada dia akan tetap di Liverpool jika pemilik baru datang lebih awal? Mascherano hanya tersenyum ”

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger