Liverpool terima tawaran baru dari jutawan Singapura



BBC mendedahkan bahawa Liverpool telah menerima Tawaran baru yang mahu bersaing untuk mengambil alih pucuk kepimpinan di Liverpool. Dan individu yang dimaksudkan adalah seorang jutawan dari singapura yang bernama Peter Lim.

Antara pelan yang ditawarkan oleh peter Lim adalah dia akan membayar semua hutang Royal Bank of Scotland dan membayar hutang lain-lain sebanyak £ 60 juta serta sebanyak £ 40m untuk bahagian perbangunan dan pembaikan Liverpool. Tambah dia lagi perbelanjaan yang yang digunakan adalah daripada sumber persendirian dan perbelanjaan tersebut bukan lah hasil dari pinjaman dari pada sumber lain, dia juga berkata bahawa dia tidak mahu membebankan Liverpool dengan segala kos hutang lagi. Tetapi pihak pengurusan Liverpool telah memilih New England Sports Ventures sebagai sebagai bakal penganti pegurusan Liverpool dan ini menyebabkan dia tidak dapat meneruskan hajatnya untuk membeli Liverpool.

Dengan pada waktu genting seperti sekarang dimana pemilik George Gillett dan Tom Hicks yang mahu membawa kes ini kes mahkamah tinggi dan juga jika proses pembelian melebih tempoh sehingga 15 oktober mendatang. Tetapi New England Sports Ventures akan menanggung segala kos daripada proses pertukaran hak milik tersebut.

Tambah Peter Lim lagi....

Peter kim yang mempunyai kekayaan bersih dianggarkan sebanyak $ 1.6 bilion
(£ 1 bilion), menurut Majalah Forbes. Berkata bahawa Salah satu dia ingin mengambil alih Liverpool kerana dia yakin dengan potensi Liverpool serta Liverpool boleh dijadikan sebagai batu loncatan dia untuk mengembangkan sayap perniagaanya dalam pasaran bola sepak Inggeris. Namun semua sudah tidak berjaya setelah pihak pengurusan Liverpool menerima NESV sebagai calon rasmi untuk memiliki Liverpool.

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger