Kemenangan yang melegakan Roy


Kemenangan 2-1 keatas Blackburn Rovers. Seluruh pasukan Liverpool kini boleh menarik nafas lega, termasuk Roy Hodgson pengurus Liverpool yang khabarnya terancam untuk dipecat setelah beberapa hasil buruk dalam beberapa perlawanan terakhir Liverpool.

The Reds tampil meyakinkan di awal-awal minit perlawanan . Mereka banyak mempunyai peluang, namun tak satupun berbuah gol. Namun di babak kedua, dengan hasil daripada tandukan ke gawang gol Soto Kyrgiakos berjaya menjaringkan gol pada menit 48 dan Fernando Torres menit 53
menurut Roy Hodgson….

"Ini kemenangan yang bermakna bagi kami, dan sesuatu yang kami perlukan untuk mengembalikan keyakinan dan prestasi semasa kami," ungkap pengurus yang berumur 63 tahun ini pada Goal.com. "Kami dapat tiga mata penuh, dan saya sangat bahagia," tambahnya.

Hodgson merasa sehingga pertengahan separuh masa kedua pasukannya masih bermain dengan baik walupun keputusan ketika itu berkedudukan 1-1. Namun nafas lega dikeluarkan oleh Roy dan dia merasa sangat gembira karena dapat memetik tiga mata dari pertandingan tersebut.

Bekas pelatih Fulham itu juga berharap selepas pertandingan ini akan memberikan perubahan kepada penampilan Fernando Torres dan dia juga menyatakan keyakinannya kepada Torres untuk kembali meledak lebih banyak gol untuk Liverpool dan tambahnya lagi el-nino sememangnya penyerang terbaik di dunia Cuma hanya masa yang menentukan untuk dia kembali ke prestasi terbaik.


Diharapkan Liverpool akan terus menang

"Ini adalah penampilan terbaiknya musim ini. sebelum ini banyak terdengar perbagai kritikan yang dia terima di Piala Dunia, dan juga kritikan semasa di Liverpool semasa di awal musim ini. Jika kita ingin merubah kedudukan dalam tangga Liga maka hal yang perlu dilakukan oleh Liverpool dan saya adalah menjaringkan banyak gol dan kembali menang dalam perlawanan mendatang”.demikian kata Hodgson.

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger