Calon terbaru pengurus Liverpool


Cakap-cakap mengenai pergantian pengurus Liverpool semakin hangat diperkatakan dan dihebahkan oleh media kini. Setelah dikaitkan dengan bekas Frank Rijkaard, kali ini nama yang disebut dan dihebahkan adalah Roberto Donadoni semakin banyak dipaparkan dalam laman web yang berkaitan dengan sukan bola sepak .

Meski mendapat sokongan dari pemilik baru kelab iaitu NESV dan John W Henry, kekalahan atas Everton pada minggu lalu dan keputusan seri dengan Napoli dalam kempen Piala Europa semalam telah membuatkan tempat Roy Hodgson semakin terancam dan semakin panas untuk digantikan dengan individu lain


Menurut sumber dari Calciomercato.com dan Goal.com , dalam waktu dekat pengurusan tertinggi Kelab bakal memecat Hodgson jika Roy tidak dapat menunjukan kemajuan dalam Skuad Liverpool yang kini menghuni tangga ke 19 dalam carta liga perdana. Menunurt sumber ini juga mengatakan bahawa dan John W. Henry sudah berhubung dengan agen Donadoni, Oved Kraus.

Berikut serba sedikat mengenai pengurus ini iaitu Roberto Donadoni

1.Dilahirkan pada 9 September 1963 kini berumur dalam lingkungan 47 tahun.
2.Pernah bermain untuk pasukan kebangsaan Italy, semasa dalam kerjaya bola sepak nya dia juga pernah bermain untuk Ac Milan pada tahun 1986–1996 dan menjaringakan 18 gol dalam 261 penampilan untuk Milan.
3.Beliau juga pernah menjadi pelatih kepada pasukan kebangsaan Italy 2006 hingga 2008. Bagaimanapun beliau dipecat kerana kekalahan pasukan Italy kepada sepanyol setelah seri tanpa jaringan dalam perlawanan. Dan akhirnya Azzurri kelah pada penentuan sepakan penalti dengan jaringan 2-4 kepada sepanyol.
4.Kini sedang menganggur sejak Oktober 2009,selapas kontraknya ditamatkan oleh pengurusan Napoli. Apabila Kelab ini kalah dengan musuh tradisi mereka AS Roma dengan kekalahan 1-2 .



comment 2 comments:

RABUN on October 23, 2010 at 5:03 PM said...

ha ha ini lagi la haprak... tak der orang lain lagi elok ker...kalau ni standart yang Liverpool ada rasanya O neil lagi elok

Darion Daron said...

kita tak tahu lagi
ini cuma spekulasi je

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger