WARTA BLOG: Liverpool tidak akan muflis


Fan Liverpool masih sayang kepada pasukan kesayangan mereka

Pengarah Urusan Liverpool, Christian Purslow, berkata kini ada sejumlah pihak yang tengah berkemungkinan untuk membeli pasukan Liverpool yang bermarkas di Anfield ini.

Pemilik saat ini, Tom Hicks dan George Gillett terus berusaha menjual Liverpoolsejak April, namun tidak menemukan tawaran yang menarik.

Hicks dilaporkan tengah berusaha membeli sebagian saham yang dipegang Gillett, namun perancangannya telah ditolak kumpulan Blackstone.

Tambah Christian Purslow lagi....

Kedua pemilik harus membayar hutang kepada Royal Bank of Scotland (RBS) sebesar 237 juta pound yang akan akan tamat pada pertengahan Oktober mendatang. Kini Purslow berusaha mencari jalan agar sejumlah calon yang terbaik untuk pada membeli Liverpool.

“Prosesnya masih terus berjalan dan ada sejumlah pihak yang tertarik secara serius dan rahsia, dan ini akan dilakukan dengan melihat aspek financial dan dari segi peraturan pemilikan,” ujar Purslow kepada laman web rasmi Liverpoolfctv.


Tom Hicks

“Harapan saya adalah salah satu dari pihak tersebut terus melangkah maju dengan membawa proposal pembelian klub yang menarik di mata para pemegang saham dan bagus bagi Liverpool,” lanjutnya.

“Saya harus katakan hal yang terpenting dalam penjualan Liverpool, dan saya menganggapnya sebagai hal terpenting yang pernah saya lakukan sepanjang kerier perniagaan saya adalah untuk memastikan bahawa jika kami menjual Liverpool, kami menjualnya dengan cara yag terbaik. Hal mungkin menjadi lebih buruk jika penjualan Liverpool pemilik yang salah,” tegas Purslow lagi.


Purslow juga menepis bahawa, jika Liverpool gagal dijual dalam waktu terdekat, The Reds akan menjdi pasukan yang bermasalah.

“ Liverpool adalah perniagaan yang sangat baik. Kami punya modal, kami boleh membayar hutang, kami punya fasilitas perbankan yang boleh bertahan hingga akhir musim berikutnya dan kami selalu akan memeriksanya dengan teliti pada Liga BPL berikutnya,”. Dan akhir kata INGIN SAYA TEKANKAN DISINI MUSTAHIL LIVERPOOL AKAN MUFLIS.

Bagi saya ( penulis ) kita tunggulah berita selanjutnya dan saya sentiasa harap agar pengurusan tertinggi Liverpool akan membuat yang terbaik untuk liverpool dan tidak akan menghampakan kita penyokong Liverpool. Akhir kata dari saya LIVERPOOL ,THE REDS, THE KOP DaHulu kInI dAN selaMAnYa.

PS: Ikuti berita selanjutnya dalam My-LFC [Edisi Blog] ataupun dalam blog saya peribadi saya bobdaron.blogspot.com

Sumber: Dailymail.co.uk

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger