Liverpool 4-1 Steaua Bucharest



Ternyata perancangan yang dibuat oleh pak cik roy untuk merehatkan beberapa tonggak utama dalam perlawanan pagi tadi dalam kancah liga Europa. Dengan kemenangan besar ini sekaligus akan menaikkan moral pemain, dengan pada ahad ini kita akan berkunjung ke old Trafford.


semasa Lucas menjaringkan goal dari jauh

pada perlawanan ini banyak melakar sejarah baru buat liverpool, pada perlawanan ini joe cole dengan secara rasminya membuat jaringan pertama nya dalam skuad liverpool manakala pepe Reina menjadi kapten buat kali pertama kerana kapten kita gerrard dan Carragher tidak turun beraksi

meireles membuat kemunculan pertamanya dalam liga Eropah untuk liverpool

jika dilihat keseluruhan perlawanan adalah seimabang dari segi posisi dengan liverpool sebvanyak 52% manakala Steaua 48%. Sebanyak 11 percubaan telah dihasilkan ke pintu goal pasukan lawan, dan telah menghasilkan sebanyak 4 goal. jaringan dimulakan seawal minit 1 yang dihasilkan apabila hantaran lemah belakang pertahanan Steaua yang disempurnakan tepat ke gawang sebelah kiri. Tetapi pelawat menyamakan kedudukan pada minit ke 13 melalui kapten pasukan pelawat, Tanase yang memakai no 10. perlawanan akhirnya seri sehingga tamat masa pertama.

liverpool squad

Pada separuh masa kedua, David Ngog menyempurnakan penalti pada minit ke 55 apabila Kyrgiakos dikasari di dalam petak penalti hasil tendangan sudut dari Maxi Rodriguez.
pada minit ke 78 lucas masuk untuk mengantikan Babel, pertukaran ini sememangnya amat merisaukan aku mase tangk games pagi tadi. namun ternyata tanggapan aku salah apabila dia menjaringkan sebuah gol hasil rembatan cantik dari luar petak penalti dalam minit ke-81. Gerrard kelihatan tersenyum dan tepuk tangan mybe tak percaya Lucas yang buat semua itu. Akhir sekali Ngog memberikan gol kedua beliau untuk menutup malam ceria kita dengan keputusan muktamad 4-1. setelah perlawanan pagi tadi liverpool kini menduduki tangga pertama dalam kumpulan K diikuto dengan FC Utrecht kedua, ketiga adalah Napoli dan Steaua Bucharestditempat keempat.



cole meraikan jaringan pertamanya untuk liverpool


Liverpool line up

* 25 Reina
* 03 Konchesky
* 05 Agger
* 16 Kyrgiakos
* 34 Kelly
* 04 Raul Meireles
* 10 Cole (Eccleston 88)
* 17 Maxiyellow card (Pacheco 85)
* 26 Spearing
* 19 Babel (Lucas 78)
* 24 Ngog

Substitutes
* 01 Jones,
* 02 G Johnson,
* 23 Carragher,
* 21 Lucas,
* 33 Shelvey,
* 12 Pacheco,
* 39 Eccleston

pengadil: Muniz Fernandez
jumlah penonton : 25,605

comment 0 comments:

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger