MATCH Review : Liverpool vs Norwich city

sory sebab tak ada entri preview untuk game kali ini.

"Bukan semuanya indah, dan bukan semua yang kontrol game boleh menang. itulah pengajaran dalam perlawanan ini"

Apa lagi yang boleh diulaskan, keadaannya lebih kurang sama semasa liverpool menentang Stoke city. Kita menguasai perlawanan, kita banyak mewujudkan peluang, kawalan padang menunjukkan kita patut menang. Inilah uniknya sukan yang menggunakan kaki ini.

Memang tidak dapat dinafikan bahawa mutu permainan pada separuh pertama dikuasai oleh pasukan kita, lihat sahaja peluang demi peluang dihidangkan dan percubaan demi percubaan ditujukkan kepada gawang Norwich. Tetapi tidak membuahkan goal yang dicari-cari.


--Bellamy membuktikan nilainya --

Akhirnya goal yang dicari2 muncul pada minit akhir separuh masa. Yang dijaringkan oleh Bellamy . hal ini jelas menunjukkan, dia Bellamy adalah pembelian yang berbaloi a.k.a bijak dari pihak pengurusan liverpool. Goal debut pertama Liga perdana untuk kali kedua di Liverpool.


--mai tengok siapa yang patut korang vote sbgai punca kuasa 2 kita seri match nie--

Namun bermula separuh masa kedua, keadaan mula menjadi sekata dan serata dimana kedua pasukan samada Liverpool dan Norwich mula bermain corak Counter-Strike.mudah sahaja konsepnya . Serang bermati matian kemudian kita bagi team kita diserang bermatian pulak.

Goal penyamaan muncul pada minit ke 60, jelas sekali menunjukkan goal tersebut adalah mistake erro dari dua barisan pertahanan. “ cross kemudian tanduk “. itulah senario yang dicaturkan oleh Norwich. Memang begitulah corak perlawanan yang diaplikasikan oleh pasukan kelas pertengahan dan kelas bawahan.

Bak kata orang peluang hanya datang sekali sahaja, tetapi barisan pertahanan pasukan kita yang diketuai telah memberikan peluang kedua kpd Norwich, juga melalui tandukan. hanya beberapa minit selepas goal penyamaan dijaringkan.

Sehinggalah pada3 minit terakhir, banyak peluang untuk kita menjaringkan goal kemenangan tetapi apakan daya goal yang ditunggu-tunggu tidak kesampaian.

Apa yang terbaik untuk pasukan kini, lupakan kisah drama pelawanan ini, teruskan memperbaiki kelemahan dan secara tidak langsung menggilap kelebihan dari semua aspek dan dari semua permain. Kepada you all yang baca entri ini 1 je saya nak cakap....

“Teruskan percaya kepada pasukan” YNWA...

PS; pengulas dalam tv kata kita pastut menang 3-1 hari ini, so x pe la... mybe minggu depan kot masa lawan Stoke City dalam saingan carling cup... MISI BALAS DENDAM KOT !!!

comment 3 comments:

Anonymous said...

Liverpool sampai mati!!! Haha.. Korg nk ckap ape? Aku pminat tegar liverpool. Hehe.. Reff mlam ni cibai sbb bnyk mkn cabai. Pundek pnye reff. BA*Ix100! YNWA!!!

RABUN on October 23, 2011 at 4:52 AM said...

ada beberapa kesilapan yang Liverpool telah lakukan pada pendapat aku

pertama perlawanan persahabatan yang aku rasa tak perlu sebelum ni...nampak setengah player Liverpool kepenatan pada perlawanan menentang Norwich,

mengeluarkan bellamy, aku tak nampak dia main teruk atau kepenatan kalau dia main 90 minit mana tau bleh score lagi

Johnson mengantikan tempat kelly aku tak tau apa jadi ngan kelly injured atau apa.... Tapi rasanya buat masa sekarang aku lebih prefer kalau flanagan yang bermain disitu berbanding Johnson yang tampak semakin memberat,

satu yang aku sedikit terkilan ialah pemain liverpool kerap kali memohon untuk mendapatkan sepakan percuma, gol Norwich adalah berpunca dari Adam yang jatuh dengan santainya ditengah padang


apa pon dari segi game baik ketika menentang setan mahu pon menentang kenari ni, sepatutnya Liverpool menang sekurang kurangya 3 gol.... cuma satu jer yang tak der...LUCK

Anonymous said...

aku sokong rabun..tp yg best gerrard n adam main tgh...mmg best!!=)

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger