I not a true fan......Properly?????

Nama selalu orang panggil :bob ….

Masih belajar lagi di Universiti Pendidikan Sultan Idris.
Asal :teluk intan…
umur 23 tahun…. .

pasukan bola diminati : Liverpool a.k.a The Reds

Ops jngan salah paham yek … entri kali ini bukan nak promosi diri sendiri or nak bagi aku dikenali ramai… tidak sama sekali…
Baca dulu situasi dibawah baru same-same kita berbalas komen…… or sesi nasihat menasihati…. Ye… tak pon sesi kutuk mengutuk.
Pada kali ini aku tibe-tibe terbuka hati nak menulis entri kali ini sebab aku ditanya oleh seorang kawan aku… “berbunyi … seperti ini…..!!!!!!!


“ko ini bukan peminat sejati la kalau ko tak pakai jersey Liverpool??? "


Bila melihatkan gambar jersey ini aku tertanya dalam kepala hotak aku ini???

Apakah sebenarnya yang kita nak tunjukkan jika kita ini peminat sejati kepada satu pasukan or satu kelab yang kita suke??????

Yelaaaa… aku ini jersey kelab kesayangan aku pun aku tak ade …. Kan. Kan.kan.kan ????? kan3.


Dan pada masa yang sama aku terpikir apakah dengan hanya membeli jersey sahaja kita bergelar peminat sejati kelab.

Dan adakah dengan membeli jersey Ori dari Al-Ikhsan sahaja maknanya kita akan bergelar peminat setia bagi pasukan yang kita cintai.


Kalau aku tanye diri aku sendiri cara apa la agaknya perlakuan yang aku buat untuk menyatakan aku is True fan ???

Cara aku nak menunjukkan aku nie peminat kelab adalah entri-entri di dengan blog aku… dan aku tak pernah miss perlawanan pasukan kesayangan aku walaupun sekali dalam tempoh 8 bulan kebelakangan ini iaitu sejak 2.30 pagi 30 Julai tahun lepas….



walaupun game kelab kesayangan aku main pukul 4 pagi dan esoknya aku kelas pukul 8.....tuhan je tahu betapa mengantuk mata aku bile dalam kelas dengar lect mengajar.....hahhaha
(kantoi sudah)


Kalau nak kata aku selalu pegi stadium pasukan kesayangan aku. Hampeh !!! LANGSUNG tak pernah jangan kan nak pernah sampai sana! . Stadium kt Negara aku sendiri pun aku jarang –jarang jejak….hahahahhaha .
(teruk kan aku )

Inikan bila lagenda kelab cthnya (Ian Rush dan Robbie Fowler ) kelab datang kt Malaysia pon aku pun aku tak pegi….pe la aku ini kan3 (memang sah la aku ini bukan True The Reds fan)

Abis kalau macam tu, aku ini bukan lah peminat setia kelab kesayangan aku laaaaaa!!! Kan3 ….

Tapi kalau aku laaa. Salah satu cara aku lain yang menunjukkan aku ini peminat kelab, perkara utama yang pertama aku lakukan bila berada dalam kedudukan on line or laptop ku dalam keadaan In Connected dengan internet .


First Things or First web yang aku bukak adalah Liverpoolfc.tv bukan pe!… sebab nak tahu perkembangan terbaru kelan kesayangan aku… baru la disusuri dengan facebook dan web –web lain…..



Tapi aku tengok member aku (yang cakap aku tak de jersey Liverpool)…. Laman web rasmi kelab dia pun haram dia tau….. harap baca paper je and baca wisel je … tu pun pinjam.bukannye beli sendiri.

Cuma lebihnya dia dia ade jersey kelab yang dia sayang, kononnye beli kt Al-Ikhsan .
aku pon tak tau???? Entah jersey siam ke entah2 dia rembat mane tah…..

Ummmmm entah laaaaa. Kadang-kadang aku pun tak tahu. Bagaimana kita menilai kita ini peminat sebenar .

ps: kalau korang pulak pe jawapan korang????

comment 11 comments:

Wan Gerrard on March 22, 2011 at 1:35 PM said...

jom pergi anfield satu hari nanti hehe

bagi aku peminat sejati setakat tahu perkembangan terkini kelab kesayangan pun dh cukup..boleh diajak berbual ^_^ samala x miss lg match Liverpool

Anonymous said...

Pakai jersey ori trus kate true fan ke??
hahahaha..
pening tol mcm nie..
Ape2 pon..setia fan liverpool mmg terbaik..

pokdin on March 22, 2011 at 5:37 PM said...

Bg aku nk jd peminat sejati xperlu pn ade jersey. Kalo ade tu bonus je. Bila pakai orng lain tau kita sokong kelab apa. tu je.

Anonymous said...

true fan Allah dulu...

Anonymous said...

ala...aku pn tadak jersey liverpool,tp aku peminat liverpool....wat tataw ja kat membe ang 2...dya jeles la 2 sbb mu ngn chelsea kena bantai ngn team kita....dya nak pshyko ang je 2....hahahahaha

RABUN on March 23, 2011 at 7:22 AM said...

besederhana itu lah yang terbaik...kalau ada yang dok sibuk pasal true fan tu soalan perangkap jer..abaikan ajer heheh

Anonymous said...

cikgu bob.. julai ni ramai2 kita pergi bukit jalil tgk Liverpool lwn Malaysia

Anonymous said...

hahhahahhaha..nak sokong mne satu klu malaysia vs liverpool..hahahaha

sazali salihuddin on March 23, 2011 at 12:04 PM said...

yang tu pun boleh juga....
bagi aku lain true fan is
di tau sejarah paling koman zaman king pun jadi lah
lagi lama lagi bagus n paling penting di tau segala gosip yang belaku kat dalam club
nie pandangan aku lah

Anonymous said...

aku pun same first web aku bkk Liverpoolfc.tv,lps tu blog2 yg de kaitan ngan livrpl cm blog ni(sbb aku xde blog..hehe)..last barula yg lain2..YNWA

Anonymous said...

xkan la nk jd true fan kne bli jersi ori...agak2 ah...nk blagak pun kne tgok poket gak...klo duit elaun ak abis nk bli bju ori..xdpt r tgk live kt kedai lg..romate ak jual jubah haramain hrga rm100 pn ak xtbli...ni jersi ori harga rm200++...hukhuk

Post a Comment

 
© LIVERPOOL selaMAnYa | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger